Meremajakan kulit wajah

Berjuta-juta wanita selalu mahu bersinar dengan kecantikan walaupun mereka berumur. Sudah tentu, penampilan kulit dipengaruhi oleh keadaan kulit wajah dan, terutama sekali, oleh kelenturan dan ketegasannya. Sudah tentu, mana-mana wanita dapat melicinkan semua kerutan, menegangkan kulit dan memberikan penampilan yang rapi, hanya penting untuk melakukan semua prosedur setiap hari, makan makanan yang sihat dan melepaskan semua tabiat buruk, maka wajah akan bersemangat semula.

Meremajakan kulit anda di rumah

Sebelum anda meremajakan kulit dengan pelbagai cara, perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah mengubah diet anda untuk memenuhi tubuh dan kulit anda dengan vitamin yang diperlukan. Tambahkan banyak sayur-sayuran segar, buah-buahan, kacang-kacangan dan banyak makanan sihat lain untuk makanan anda. Untuk membersihkan badan, elok minum segelas air yang ditapis setiap pagi - ia memberi kesan yang baik pada kulit wajah.

Sebagai tambahan kepada pelbagai topeng, losyen peremajaan, proses ini juga merangkumi senaman wajah dan urutan. Terdapat banyak tindakan urut, getaran dan pukulan.

Sekiranya anda melakukannya setiap hari, mereka akan menenangkan otot-otot wajah dengan sempurna, selepas itu kerutan akan dilancarkan.

Cara dan kaedah yang berkesan

Hari ini terdapat banyak resipi untuk peremajaan wajah di rumah. Ini termasuk topeng pembersih, losyen, krim dan sebagainya.

Krim busa pembersih:

  1. Untuk semua jenis kulit. Untuk membuat busa berkrim buatan sendiri, anda memerlukan: 2 sudu besar. Sudu yogurt tanpa pekat dan bahan tambahan, 1 sudu besar. sesudu madu dan minyak badam dan 1 kiwi parut. Busa krim yang sudah siap hendaklah disapu dengan gerakan mengurut ketika wajah sedikit dibasahi. Buih ini membersihkan wajah dengan sempurna dari alat solek dan memainkan peranan sebagai pembersih harian.
  2. Untuk kulit kering. Anda memerlukan: 1 cawan krim lemak tinggi yang dicampurkan dengan kuning telur, 3 sudu besar. Sudu besar jus lemon dan 1 sudu besar. sesudu brendi. Buih berkrim ini melembapkan dan membersihkan kulit kering dengan lembut.
  3. Buih krim kering dalam bentuk serbuk adalah yang terbaik untuk kulit berminyak. Tidak sukar untuk memasak. Masukkan 2 sudu besar ke dalam mangkuk. Sendok makan tepung gandum kering dan jumlah teh hijau tanpa rasa yang sama, masukkan semuanya ke dalam pengisar untuk mendapatkan serbuk. Tuangkan serbuk selesai sedikit di telapak tangan anda, taburkan beberapa tetes air di atasnya dan lumurkan wajah anda yang basah dengan gerakan urut lembut, kemudian basuh dengan air suam.

Peremajaan wajah harus dilakukan secara menyeluruh dengan segala cara: busa, krim, topeng.

Krim peremajaan wajah

Untuk peremajaan rumah, anda memerlukan krim khas yang terdiri daripada beberapa ramuan.

Komposisi krim sedemikian termasuk lilin lebah dan minyak pati, yang dipilih untuk jenis kulit tertentu, memainkan peranan sebagai bahan aktif:

  • untuk kulit normal - lemon, oren;
  • untuk daun geranium kering dan rosewood kering;
  • untuk berminyak - lemon;
  • untuk kulit kombinasi - pudina dan neroli.

Lavender juga boleh ditambah untuk semua jenis kulit.

Untuk menyediakan krim sedemikian untuk peremajaan wajah, anda mesti terlebih dahulu membuat kaldu merah jambu seperti berikut: 1 sudu besar. Tuangkan sesudu kelopak mawar segar atau kering dengan segelas air panas, masukkan dengan api kecil dan setelah mendidih, masak selama 5 minit. Kemudian kami menyejukkan, menapis. Masukkan kaldu merah jambu yang sudah siap hingga 1 sudu besar. Sudu madu dan panaskan segalanya di tab mandi air. Pada masa yang sama, cairkan 2 sudu besar lilin lebah dalam mangkuk logam. Sudu dan campurkan dengan 1 sudu besar. Sudu mentega shea tanpa mematikan api. Kemudian 1 sudu besar dimasukkan ke dalam lilin lebah. Sudu minyak badam dan kelapa.

Akhir sekali, tuangkan kaldu merah jambu dengan madu ke dalam jisim dan pukul dengan pukul, matikan api dan biarkan sejuk. Dengan krim siap pakai, kita melincirkan wajah setiap hari dengan gerakan mengurut sehingga diserap sepenuhnya.

Minyak anti penuaan

Terdapat banyak minyak kosmetik di dunia yang memainkan peranan berbeza di wajah. Kumpulan minyak pertama melembapkan kulit kering dan melindunginya daripada mengelupas dan retak.

Yang kedua menghasilkan sebum subkutan oleh kelenjar, yang meningkatkan kesihatan kulit berminyak. Dan ketiga, menegangkan kulit, melicinkan kedutan kecil.

Mari bercakap dengan lebih terperinci mengenai kumpulan minyak ketiga:

  1. Peranan.Terbaik untuk kulit kering. Melembapkan dengan sempurna, menghilangkan kelemumur, melicinkan kedutan (dengan kerap digunakan). Oleh kerana minyak ini sangat berkhasiat dan bermanfaat, terutama untuk kulit sensitif yang kering, ia boleh digunakan di kawasan mata.
  2. Pokok kelapa sawit. Minyak ini dianggap multifungsi kerana dapat menyembuhkan kekurangan vitamin pada kulit, mengencangkan luka dan luka kecil, melembapkan, melembutkan, menyegarkan kulit dan melicinkan kedutan. Ia dijual di farmasi dalam pelbagai jenis - batu (inti sawit) dan lubang (sawit merah). Kesemuanya tidak berbeza dengan sifat berguna.
  3. Kelapa.Berkhasiat, menyegarkan, nada, melembapkan. Lebih sesuai untuk kulit kering dan sensitif. Minyak ini sangat baik untuk digunakan pada wajah sebelum pergi ke pantai atau pada musim sejuk ketika wajah dapat mengalami suhu rendah.
  4. Badam.Menyuburkan, melembapkan, menghilangkan kedutan halus, membantu dengan sempurna di kawasan sekitar mata. Pakar terutamanya mengesyorkan minyak ini kepada orang-orang dengan kulit yang sangat kering yang kehilangan kecantikan dan kelembutannya.
  5. Alpukat.Sesuai untuk semua jenis kulit. Meremajakan dengan sempurna, melembapkan, menjadikan wajah licin dan halus. Mempunyai kemampuan untuk memperbaiki kawasan kulit yang rosak.

Peremajaan kulit pecahan

Selepas beberapa ketika, hampir semua sel mati atau kehilangan aktivitinya. Untuk menjadikannya berfungsi semula, peremajaan laser pecahan kadang-kadang digunakan.

Jurusolek akan memberi nasihat kepada anda mengenai anti penuaan mana yang lebih baik untuk dipilih. Tetapi masih baik untuk menggunakan semua pilihan untuk peremajaan sekaligus, kerana sel-sel mesti diperbaharui baik di permukaan kulit dan kedalamannya.

Apabila sinar laser diarahkan pada kulit, selnya mulai:

  • memanaskan badan dan bangun;
  • sel yang tidak berfungsi mula mati dan jatuh sepenuhnya;
  • sel yang terbangun membahagi dan memulihkan zon mikro kosong;
  • sintesis elastin dan kolagen diperbaharui.
sebelum dan selepas peremajaan kulit wajah di rumah

Kesan teknologi ini berbeza bergantung pada seberapa dalam sinar menembusi. Oleh itu, tirus pecahan terbahagi kepada:

  1. Ablatif. Mikropartikel mati dikeluarkan dari permukaan kulit dengan laser dan kawasan yang terganggu berkurang dari masa ke masa. Setelah peremajaan seperti itu, kulit akan sehalus selepas mengangkat dari hari pertama permohonan.
  2. Tidak ablatif. Dalam interaksi ini, pembentukan mikrozon baru, elastin dan kolagen, berlaku dengan cara yang sama, tetapi hanya laser yang menembusi jauh ke dalam kulit. Selepas itu, kesan kulit awet muda dapat dirasakan dalam jangka masa yang lama.

Peremajaan pecahan dilakukan apabila:

  • tanda regangan teruk, parut, atau apa yang dikenali sebagai urat labah-labah;
  • liang yang diperbesar;
  • Jerawat;
  • Pigmentasi;
  • kulitnya kendur, kendur dan hilang kecantikan;
  • Kedutan dan kaki gagak muncul di sekitar mata.

Walau bagaimanapun, peremajaan seperti itu tidak boleh dilakukan sekiranya:

  • kulit wajah meradang;
  • jangkitan pada kulit;
  • tindak balas alahan;
  • tumor malignan di kawasan di mana pancaran laser melepasi;
  • Epilepsi.

Dari perkara di atas, dapat dilihat bahawa terdapat lebih banyak petunjuk daripada kontraindikasi, sehingga hampir semua orang dapat menggunakan prosedur seperti itu. Walau bagaimanapun, agar tidak membahayakan kesihatan mereka di masa depan, pemeriksaan penuh disarankan terlebih dahulu di hospital.

Peranti dan peralatan

Peranti asli untuk peremajaan kulit di rumah dianggap darsonval. Peranti ini memperbaharui sel-sel usang dengan arus berdenyut. Selain melicinkan kedutan, ia menghilangkan simpanan lemak berlebihan, jerawat, pasca jerawat serta parut dan parut.

Masa peremajaan dengan peranti sedemikian adalah 10 sesi setiap 15 minit. Akan sangat baik jika anda melakukan 4 sesi dalam setahun.

Sebelum memulakan sesi darsonvalization, anda perlu melakukan perkara berikut:

  1. Keluarkan semua hiasan.
  2. Melincirkan kulit dengan losyen bebas alkohol, jika tidak, boleh menyebabkan luka pada kulit.
  3. Rawat elektrod dengan alkohol dan masukkan ke dalam peranti.
  4. Kulit berminyak mesti ditaburkan dengan serbuk sebagai tambahan kepada losyen.
  5. Untuk mengelakkan percikan api keluar, sokong elektrod di pangkal dengan jari anda dan pastikan tidak ada orang lain atau benda logam yang berdekatan.

Peranti harus merawat semua kawasan muka. Pegang peranti lebih lama di tempat yang mempunyai parut dan parut. Gerakkan peranti di sepanjang garis urut. Mesti ada 1 hari rehat antara mesyuarat.